söndag 17 februari 2013

 bild tagen av Linnéa Hällzon



En utställning om poeten Tomas Tranströmer och bokbindares tolkningar av hans verk pågår på Nobelmuséet i Stockholm från nu och till den 2 juni 2013.


Jag känner en stor glädje över att ha fått delta eftersom Tomas Tranströmer är min favoritpoet.


(Jag väljer att länka till andras texter, som redan är skrivna i ämnet så kan ni läsa det de skrivit i olika artiklar i stället). 

Det var vernissage nobelbandsutställningen i fredags, (upptäckte just att min bok fanns med på den webbsidan också).  Det var runt 350 personer där och jag träffade fullt med bokbindare från flera länder.  Tomas Tranströmer och hans fru var också där. Jag har varit på tidigare bokutställningar på Nobelmuseet men i år hade jag också bundit en bok. Det kändes lite konstigt att se sin bok i detta sammanhang. De hade placerat den i samma monter som Linda Gimles bok, kul!
Man fick bjuda med en person på fredagen så mina barn och makens syster kom dit på lördagen, efter invigningen för allmänheten och tittade på allt. 

Ett reportage dök upp i DN, där min bok kom med och maken syns i bakgrunden.




(Se slutet på ett tidigare inlägg om boken.)

4 kommentarer:

  1. Congratulations Lena once again!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you Jacek! It was nice to meet so many bookbinders from different countries and to see all the books.

      Radera
  2. Super kul att du och Linda kom med i topp 10!!!!
    Det är jätte fina böcker som ni har gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda!
      Det är inte varje dag ens böcker blir hedersomnämnda, så det blir något att titta på när allt går mindre bra.
      Kul så klart att både Linda och jag fick det.

      Radera