måndag 9 september 2013

Utsidan av den ena tovade boken

Först fick jag en platta och en lång korv, av Erik, ur förra inlägget. Tanken var att jag skulle göra en bok där jag fick fria händer. Jag funderade och funderade över hur jag skulle få till det hela. Ett tag tänkte jag göra en varm sittbok, som kunde tas med till skogen och så kunde man t ex skriva om olika svampsorter eller något i den. Men då fick jag inte ihop någon bra idé med korven och så skulle det bli svårt att skriva i den om man satt på den.  Det slutade med att jag klippte sönder korven och sydde fast delarna enligt ovan. Jag häftade ihop inlagan och fäste den i ullplattan med knappar och band. 


I got a bit of wool from http://www.manofwool.com/  . We thought about to make something together. He made the wool in two parts, one flat and one like a long string. I figured out what to do with it so it could become a book. I cut the string in to shorter bits and sewed them on the flat part. I sew the papers together and assembled the parts with buttons. I wanted it to look a bit like his style. 

2 kommentarer: